Tuesday, August 10, 2010

Bukan tak tau..TAPI nak jadik lebih baik

Salam,

Aku tak malu nak mengaku..ok, aku baru je lepas print panduan solat terawih ngan witir sekali..ok, ok..tak kisah apa korang nak cakap or mungkin nak gelakkan kot..tapi kita kan sentiasa dalam proses belajar..it doesn't mean yang aku langsung tak tau..plz ok..aku tau..tapi nak baca bagi lebih sikit ilmu tu..manalah tau selama ni sembahyang ikut2 imam je, or selama sembahyang sendiri ni tak berapa betul bacaan or tertibnya..jadik tiba2 this year rasa nak buat lebih baik.. plus aku tak malu jugak nak bagitau yang aku tak berapa hafal surah al a'la dalam solat witir tu..

Zaman sekarang kan zaman teknologi..so i just click2 here n there, so keluarlah segala panduan merangkap maklumat yang diperlukan..Alhamdulillah..i'allah i'll do the best..
Ok..kalau nak tau jugak kan, mak aku selalu suruh nengok rancangan fardhu ain kat tv9 tu untuk zarif..tapi kan bukan zarif je nengok, aku n mrhubby pun layan..yelah kan, sometimes kita orang dewasa ni pikir dah terer sangat bab2 agama ni..especially melibatkan solat..tapi as i said, semuanya proses pembelajaran..bukannya aku tak sekolah agama dulu..aku sekolah tapi tak sampai khas pun..but i need to learn, zaman sudah berubah..in fact zarif jugak sudah hafal ayat seribu dinar n me? merangkak2 nak hafal ok..Again, it's part of learning process..lagipun aku perasan senario ni bukan kat aku je..

Aku nengok kebanyakan member2 aku masih berharap pada perents masing2 untuk saling ingat dan mengingati..
Dan aku jugak tak malu nak mengaku yang aku masih lagi naif tentang ini semua dan masih berharap sempat untuk buat yang terbaik...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...