Tuesday, August 17, 2010

Patutlah dulu selalu kena check

Salam,
Dulu kan zaman2 sekolah, part paling aku tak gemar sekali adalah part abah check beg sekolah..paling tak suka..kenapa mesti check beg sekolah? pasal abah nak check buat kerja sekolah ke tak, nak nengok cukup tak stationery, nak check betul ke anak dia belajar, nak check tulisan anak dia cantik ke hodoh, nak check macam2 lagi la, nak check kot2 ada amik barang2 orang lain ke or anything saja..
Asal dah balik sekolah tiba waktu malam je confirm aku cam berdebar2..takut..kalau boleh nak doa janganlah dia sebut nak check beg sekolah..walaupun kat beg aku cam takder apa2..oh..lupa..lagi satu sebab kenapa dia nak check beg sekolah? pasal dia tau anak2 dia terutama aku lah kot, bila dapat result yang tak best mesti nak sorokkan result tu di celah2 helaian buku yang tak berapa popular supaya abah tak nampak..jadi bila abah tanya dah dapat result? jawapan aku belum..padahal dah seminggu or mungkin sebulan result tu ada dalam beg..abah tak bodoh, dia tau anak dia tipu pasal tu dia perlu check beg sekolah..

Disebabkan sifat abah tu, memang aku naik gerun, tapi dari sudut positifnya baguslah kan bila abah check beg, boleh buat aku lebih teliti lah konon2nya..teliti sangatlah kot time sekolah dulu..
Lagi satu kan, dulu arwah atuk pe'ah (mak pada mak aku) selalu datang umah mak, datang tdo lah untuk 3 hari ke 4 hari..wahh..aku suka giler time tuh..konon2 menyibukkan diri layan arwah atuk, sediakan makan minum dia, tolong gobek sirih dia (tau gobek tak..?), pastu rajin layan dia berbual..padahal dengan harapan abah tak panggil aku nak check beg sekolah..pasal mesti dia tau aku sibuk layan arwah atuk peah..bestnya momen time tuh..hehehe.

Sekarangg...aku memang patut check beg sekolah zarif..patut sangat..pompuan ngan laki lain..adoii..tak tau nak cakap camana..



Rasanya pencil box upin ipin ni baru je belikan last 2 wks, tapi dah cam nak patah dah..pastu yang tingkat atasnya dah terkemek masuk ke bahagian bawah..bila tanya naper jadik cam ni? senang je dia jawab kawan kita pijak..amboii..pastu pensil tulis ada 3 semalam elok je tersusun siap dah korekkan tajam2 lagi, hari ni dah tinggal 2 terus pendek n patah..naper gitu eh? zarif ni tulis ke makan pensil..adoi anak la anak..pembaris ngan pemadam langsung dah takder bayang..
Yang kaler pensil jangan cakaplah, memang terus dah takder kotaknya..kena guna pensil box jugak..hari2 ni nak kena nengok begnya..hari tu siap ada mainan lagi dalam beg sekolah dia..kata budak tadika kan..kalau tak check jugak memang tak patut, pasal si budak bertuah ni pun dia simpan stokin yang dah pakai kat beg dia, campur ngan buku2 semua..hmm..so, penat dah cakap and bagitau, hari2 do the same thing, sampai la ko besar nanti ye yip..kalau tak berubah gak tak taulah...

So, aku tau the reason why abah perlu check beg sekolah dulu2 and why abah selalu marah2 wan gak dulu..sedih aku bila wan kena marah pasal dia the only boy..tapi bila aku buat perkara yang sama pada zarif, aku sangat agree wan dimarah abah..hehe..



1 comment:

  1. yer aku pon takot bila abah cek bag. bila dia nckp beg je mesti aku terus masuk tido. takut takuttt

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...