Monday, August 02, 2010

Halal ke tak?


Salam,

Ni sapa yang tak tau..ni logo halal yang diperakui di Malaysia..so nak beli apa2 kena nengok betul2..cam gini logonya tau..selain dari logo ni tak boleh pakai..so berapa orang yang betul2 alert bila beli barang nengok logo ni?
Tak kisahla barang makanan ke, or apa saja barang?
Sebenarnya kan aku pun lebih kurang sama..before this tak berapa sangat le..but after cerita pasal logo halal dibincangkan kat sana sini situ, so aku pun start la mengambil berat..and baru2 ni aku pun ajarlah zarif kan..kalau nak beli apa2 nengok dulu logo ni...halal ke tidak kan..
So petang tadi g lah pasaraya jap kan nak beli barang2 dapur..sambil aku g pilih2 and amik barang2 tadi..si zarif ni punyelah kecoh tanya, nie halal ke tak? kalau takder logo ni kan haram ibu...adoii, punyelah bising..kalau cakap pelan2 takperlah jugak kan, ni tanya cam jerit2..kalau sebelah aku takder orang pun takper jugak..dahlah ada orang..agaknya baik2 orang tu nak pilih barang terus tak jadik kot pasal takder logo halal..hehehe..
Anyway aku harap sangatlah mana2 company yang keluarkan produk2 tu n kalau dirasakan suci n halal cepat2lah mohon sijil n logo halal kan..sama jugak lah ngan memana restoran@kopitiam@hotel2 yang ada kat malaysia ni..cepat2lah mintak sijil HALAL..aku takmau makan kalau ada rasa was2..once rasa was2 dah jadik HARAM n BERDOSA kan..lagi2 pulak jadik darah daging kan..
So, sesapa yang rasa2 nak buka posa kat hotel bulan ramadhan ni, baik check cepat2 samaada hotel tu dah ada sijil HALAL ke belum? Kalau susah sangat buka posa je kat umah..lagi senang..Jimat masa..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...