Tuesday, August 17, 2010

Tolonglah kalau nak jadik bos

Salam,

Aku malas nak cerita pasal bos je, mentang2lah aku secretary kan..tapi citer ni bukan pasal bos aku.
Tapi malas nak cerita panjang2..dipendekkan sudah.

Nak jadik bos boleh..takder hal..
Nak kerek ngan anak buah pun boleh..tak kisah..
Nak bagi arahan sesuka hati pun suka hati bos lah kan..
Nak apa lagik..apa lagik bos suka buat?
Aku pun tak tau apa yang bos suka buat.


TAPI kan..satu je..satu jelah..please..
Bos yang paling baik adalah bos yang boleh menerima pendapat orang lain terutama staf bawahan.
Tak semestinya bos je betul.
Cuba terima pendapat orang lain..sian kat kami yang staf bawahan ni, yang bukan pegawai atasan.
Kadang2 pendapat kami yang tak seberapa ni lebih bijak dari pendapat bos.
So fikir2kan lah bagi sesiapa yang dah jadik bos or baru berangan2 nak jadik bos..

2 comments:

  1. kan.. kengkadang ni udek, orang yang pandai pun dia nyer bodoh dia lain macam. bodoh mengalahkan orang bodoh. trima la pendapat orang.. kannn.. ego la tu udet..

    ReplyDelete
  2. tulah pasal..aku bengang ngan bengkek je ni..tolonglah..susah sangat ke terima pendapat orang..kalau tak best takper, at least dengar, kalau betul terima lah..tak betul takper..ni semua ada; ego,keras kepala, kepala batu,suma lah..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...