Monday, August 16, 2010

Apa nak jadik nie...

Salam,

Dua tiga hari ni aku rasa tak best nak baca berita kat paper..lagi2 perkara yang terjadik semua menyayat hati n mengerikan di bulan ramadhan..Kenapa kan manusia2 sekarang nie? dah tak boleh fikir ngan waras ke? kalau boleh takmau baca paper pun tapi bila bukak front page je dah kuar berita yang tak best..
Semalam baca berita isteri kena tetak ngan suami sendiri, anak lak putus jari..apa nie? sian la..tambah tragik suami tu mati kena tembak polis pasal dah tak boleh kawal diri, kalau tak ngan polis2 dia nak serang..memang sedih la kan..tambah2 suami tu sakit mental kan..nak2 lagi peristiwa berlaku kat bulan yang mulia..Kaget gak aku nak kejut suami sendiri..hehe..mana tau ditengkingnya aku..
Siap aku tanya lagi, "agak2 abang nak ngamuk2 tak? kang tak pasal2 jadik mangsa suami sendiri.."
Pastu mrhubby siap cakap' "sapa yang suka marah2, abang ke b?"..hehe..aku takmau jawab..
Aku rasa kan, sesapa yang nak kawin kan, better tengok2 sikit la latarbelakang suami..sakit ke tidak? kalau sakit yang nampak tu takper..nie sakit yang tak nampak yang bahaya..cam masalah mental kan..sekejap cam ok, kejap lagi cam tak ok..sian bila anak2 jadi mangsa.


Pastu bila bukak berita hari ni, kuar lak cerita isteri n anak2 kena simbah asid ngan si suami yang disyaki drug addict..alaa..apa la kan..apa nak jadik dunia hari ni. Macam2 la..aku tak suka bila anak jadi mangsa suka2 ati bapak yang takder akal tu..dahla posa, pastu nak raya..huk..huk..huk..why arr?Sian tau, muka rosak kena asid cuka getah tu..dah la girl..


Pastu lagi pasal baby kena buang..ni lagi la..dah tak tau apa lagi nak buat..memang better hukuman mati..tapi kan camana nak detect yang membuangnya..? Kalau nak detect lalu DNA, better la laksanakan secepat mungkin, takyah nak tangguh2 karang lagi banyak baby yang kena buang.. Sadis la..buang baby sesuka ati kat celah2 longkang la, sungai, laut, tepi tong sampah, kat semak ke ntah kat memana lagi..aku fobia tau..naper mesti jadikan baby tu mangsa?! 


Akibat dan kesimpulan semua berita2 ini kan, menjadikan aku seorang manusia yang lebih menghargai hakikat kehidupan sebenar..biarlah tak berduit sekalipun ataupun duit sikit ke walaupun hakikatnya duit tu sangat penting..biarlah tak berharta or kurang harta, biar kita kaya dengan KASIH SAYANG..Sampai bila pun kasih sayang tak boleh dijual beli..aku sangat2 menghargai apa yang aku ada hari ni..Apa2 berlaku sekalipun biarlah bertindak ikut kewarasan akal dan fikiran..Sekali lagi ye..IKUT AKAL BUKANNYA IKUT HATI DAN PERASAAN..so please,.. before do anything bad TOLONG INGAT TUHAN..HIDUP KAT DUNIA NI TAK LAMA..HARI NI MUNGKIN KITA TERLEPAS HUKUMAN DUNIA, ESOK LUSA KITA SEMUA PASTI TAKKAN TERKECUALI HUKUMAN TUHAN.
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...