Monday, August 16, 2010

Bila yang pertama jumpa yang akhir

Salam,

Memang bukan senang bila yang pertama jumpa yang akhir..apa yang pertama dan apa yang akhir?
Sesiapa saja boleh jadi yang pertama dan jugak yang akhir..contohnya cam aku n mrhubby..aku si pertama dan mrhubby si akhir..ohh..bukan senang..tapi sudah jodoh kan..macam jugak abah n mak aku, abah yang pertama n mak yang akhir..
It is not easy....tapi bila hati sudah suka, bila time bercinta, yang susah2 tak penah perasan..yang beza2 pun tak berapa nampak, masa tu serasi sungguh, padan je memanjang..

Sampaiii lah masa dinikahkan, hingga dapat anak 1, hingga dapat anak 2, sampai la niii...oh dah boleh kira dah macam2 perbezaan yang dapat..bukan sebab suami isteri semata2, tapi sebab kami yang pertama dan jugak yang akhir..aku si pertama a.k.a. si sulung dan mrhubby si akhir a.k.a. si bongsu..aku perempuan dan dia lelaki..nampak tak? sebagai si sulung aku dah tentulah dilatih abah macam2 kerja ngan tugasan, hati kena cekal, tak boleh lembik2 walaupun aku sensitif, kena ada sifat mengalah pada adik2..kena banyak buat kerja, selalu pujuk diri sendiri,cerewet,buat keja ngan pantasnya tak suka tangguh2 ngan macam2 lagi la..tak macam si bongsu, yang mungkin boleh dikategorikan sebagai anak mak jugak, anak manja, kurang buat kerja, dan ada lagi la..oh ye, selalu dibelai2 oleh mak..



Pertembungan yang sangat berbeza..bila dah bersama hampir 7 tahun, sampai la ni kami masih lagi mencari keserasian..dan alhamdulillah masih lagi bersama..walaupun tak mudah tapi kena bagi mudah..si bongsu dari tak boleh buat kerja dah boleh buat kerja..bagus kan, macam2 keja dah boleh buat..tapi si sulung dari konon2 rajin masa bujangnya terussss.....bukan pemalas..dulu tak pernah dibelai dan dimanja, maklumlah si sulung kan maka bila sudah bersatu jadi mulalah mengada2..mintak dibelai, dimanja2...but still rajin ok..

So, nak cari yang sama sepadan ngan perangai kita memang sukar, kalau aku jumpa yang satu kepala ngan aku confirm dah kena cerai kot..pasal orang susah nak predict perangai aku..so this one is for me..jodoh si bongsu dah memang ngan aku..aku terima seadanya...:)

*Sangat berbeza sampai berbuka tadi aku sound dengan baik.."please sayang, bila makan, mulut jangan berbunyi".. and "please, jangan sendawa di depan saya.."
Nampak tak..kami bersama hampir 7 tahun but still ada saja tak kena..hehe...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...