Monday, August 23, 2010

Zara demam lagii..

Salam,

Zara demam. Since sabtu tu dah start lah sakit dia..tapi aku memang dah get ready pasal kebanyakan member2 aku semua anak masing2 demam so aku cam dapat rasa2 yang zara ni bakal2 kena lah..so mmg cam ada instinct, balik kerja hari jumaaat pengasuh bagitau zara demam......

For information, aku sejak awal tahun dah memang bajet cuti hanya khas untuk zara..Aku entitle cuti 25 hari so balance tinggal 15 hari , tu pun dah tinggal sikit lor..tolak 2 hari yang aku amik hari ni ngan esok ada lagi 13 hari..huhu..nak raya lagik..hehehe..demi anak sanggup ku korbankan apa saja..
Ni baru bulan 8 tau..nak masuk bulan 9..so jangan harap aku nak cuti kalau takder reason yang konkrit walaupun aku sakit..Tuhan bagilah aku kesihatan yang baik..Amin.

So berbalik pasal zara sakit, pagi sabtu je dah g klinik dah amik ubat semua..biasalah zara kan..nak bagi makan ubat memang bercerita..siap main ketap2 gigi lagi..walaupun dia comel ke apa ke, bab makan ubat terpaksa juga ku tampar n cubit2 pipi dia..terpaksa..takder kesian2..kalau tak, camana nak baik..tu pun habis 1 ubat dia minum air..belum kira yang muntah lagi ek..sabar jelah..

ahad-22/8/10

Hari ni aku cuti pun pasal keadaan dia tak best lagi..so dok umah bagi makan ubat, mandikan dia puas2 bagi badan dia segar sikit, bagi syampu semua..aku lak yang rasa segar..aku dapat rasa yang zara memang tak selesa tambah lagi dia batuk2..kalau kita yang besar kena pun tak selesa apa lagi la budak kecik cam zara ni..

 isnin-23/8/10 (pagi tadi before g klinik)

Mrhubby balik awal jap pagi tadi and kitaorang terus g pusat kesihatan uthm..amik ubat2 yang baru n original lagi termasuk antibiotik..so nak taknak makan la lagi ubat zara..so aku cuti lagi sok nak nengok progress nya camana..kalau by rabu tak ok jugak maka ke klinik lagi la amik darah..but i do hope everything will be fine, dr pun bagitau lung dia ok.itu je dah cukup buat aku lega..aku pun sejak dia sakit asik pantau guna termometer, takut gak kalau2 suhu dia cecah 40 darjah..but sejak warded tahun lepas dr dah memang suruh  sponging kalau demam dia tinggi..

Kesimpulannya dua tiga hari ni memang tumpuan pada zara saja..sian kat zarif cam terabai..tapi aku tau zarif independent..n tq to mrhubby yang sangat2 sabar n memahami..

*nengok gambar memang cam tak sakit, tapi hakikat sebenar, dia sakit..*

2 comments:

  1. tq..esok kau dah kawin, kau pun leh dapat anak yang comel2 kan..:)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...