Sunday, July 11, 2010

Agar-agar roti

Salam,

Disebabkan tahap kejakunan aku menggunakan serbuk agar-agar melonjak2, satu demi satu resipi agar2 or puding aku cuba lately nie...
Malam tadi aku cuba buat agar-agar roti..kebanyakan bahan dah ada..tinggal main blend dan kacau2 saja..yeay!! macam jadik je..:)
Tapi sorilah corak atas agar2 tu comot sikit..just nak try je..bekas oren tu aku yang buat, yang bekas biru tu zarif buat (corak atas tu je k, pasal tu comot sikit..)


Nie yang dalam bekas kecik2, sudah 3 bekas kecik aku n mrhubby ngap malam tadi (confirm sedap, hehe)..tapi dalam loyang kecik ada jugak..boleh bawak ke opis nie..:)
..agak2 bila sekolah mrhubby nak buat pot luck lagi nie? nak masak lauk2 kampung memang tak retilah kot, kuih2 kampung lagilerr..so serasa2 ada nak buat pot luck lagi, boleh la aku buat kan agar2 or puding yang seadanya nie..tapi taklah bagi comot2 cam nie..:)
Sekurang2 nya taulah cikgu2 kat sekolah nanti yang wife cikgu sharul nie boleh jugak masak2 kan...:), takle cam sebelum ni ada pot luck, aku gorengkan keropok je..hahaha..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...