Friday, July 02, 2010

Ingat dah terer sangat..

Salam,

Since hari tu dah berjaya buat puding susu koktel, aku fikir aku ni dah terer benor la buat cam2 benda..maksudnya buat kuih ke kek ke..hahahaha..so masa g kl time aiman kawin tu, sebelum balik ke bp, kan aku ada singgah umah mai..kat situ dia hidangkanlah kek batik kan..hahaha..ishhh..nak cakap pun malu..serius ye aku memang tak pandai n tak reti buat kek batik tuh..huhuhu..budak2 sekolah pun tau buat kek nie, nak2 lagi budak2 yang duduk hostel..

Padahal bahan2 nak buat kek batik tu sangat le senang yang amat dan simple sesungguh..bahan2 yang asas je kot..pastu aku pun try lah 3 hari yang lalu..mcm jadik lah kot walaupun agak berterabur susunan biskut tu..hahahaha, dan sumpah tak jadik cam kek batik yang mai buat tu..tapi takper, aku still berpegang pada istilah 'practise make perfect' @ belajar dari kesilapan..nak pandai memang kena buat salah dulu..hahaha..mcam2 lah kan..
Janji kek tu boleh dipotong dan aku ada pemakan yang setia-siapa? Pastilah ZARIF kan..:) setiap kali nak makan mesti cakap-pandai ibu buat kan..(bangga aku..walaupun rupanya cam hampeh..yang penting ada rasa)
Pastu zarif cakap lagi "mmg sedap ibu masak.."...kembang lagi aku..
Nasib la ada orang cam zarif kat umah aku, sekurang2nya pujian dia tu ikhlas..aku tau..budak2 kan tak pandai menipu..:)
So, disebabkan zarif maka aku perlu meningkatkan lagi skil masakan aku..tapi takut jugak disebabkan aku zarif pun akan meningkatkan lagi berat badan dia..hahaha..

Pasal rupa kek tu tak baper nak cantik, jadik takdelah gambar nak diletakkan..tunggulah bila aku berjaya buat kali ke-2 dan seterusnya..i'allah ye..


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...