Wednesday, July 14, 2010

Aku yang salah ke?

Salam,

Hari ni aku g kerja konon2nya dengan rasa bertenaga sekali..(poyo lah..), rasa cam segar bugar (mau tak segar, aku datang kerja awal pagi kul 7 dah sampai kat tpt kerja, saing mrhubby..huhu)
Keja cam biasa je..
tup..tup..tengahari before kul 1, hp aku berdering2..sapa lah yang dok call aku je nie..angkat phone je, "nurulhuda, ni kak suhaini lah (bidan) dari klinik xx, nak bagitau ni anak awak zara tu belum ambik injection setahun 5 bulan (actually 18 bulan) kan, sempat tak awak datang hari ni?" (untuk makluman, checkup baby n kanak2 di klinik xx adalah pada setiap hari rabu).

"Ha? ada ke injection untuk setahun 5 bulan?" (jawapan aku yang paling sengal ok?..)  

"Ada..ni selalu mak bapak terlepas pandang...,kalau sempat datang petang nie, kalau tak sempat, datang next week.."

"Hari ni tak sempat kak,saya datang minggu depan ye.."

Balik umah tengahari aku bukak balik buku rekod kesihatan zara...Serius memang ada injection bila 18 bulan..mmg sengal..apalah aku nie..zara dah setahun 7 bulan ok...
Bila aku ingat2 balik, time zarif pun cam tu gak..aku terlewat jugak, aku g amik injection untuk yip time setahun 7 bulan ke setahun 8 bulan..tapi time tu aku g amik kat hospital ngan mak (mak kerja hospital lagi time tuh)... 

Ketara memang silap aku..tapi bidan tu pun ingatkanlah aku dah nak dekat2 nak amik injection tu kan...tapi takper, aku salute gak lah kat dia..at least dia call aku n ingatkan walaupun dah lambat, sumpah kena bebel ngan kena marah next week, tadah telinga jelah..anyway tq ler pasal remindkan aku...

 

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...