Monday, July 19, 2010

Sejuk di tekak..

Salam,

Ntah kenapa aku memang rajin sangat lately nie..dah buat kek batik tu, nak gak cuba puding roti..bila mak kata rai dah pandai buat puding roti tercabar gak lah kan..adik dah pandai takkan kakak tak reti2 nak buat..so belek2 punye belek resipi kat blog, jumpalah resipi puding roti bersos kastard nie..aduh..sedap ek..(perasan sendiri..)..mak n abah pun dah rasa tau..:)
Kalau makan tu mmg terasa sejuk di tekak (cam promosi eh..), so puasa yang bakal menjelang nie, aku dah tau lah nak pelbagaikan dessert..nak2 pulak kalau cuaca panas..:) takderlah aku asik nak buat puding kastard je kan..
Tapi still kan, aku buat n masak2 nie bukan lah cam orang yang pro, still cam amatur lagi..still ngadap kertas resipi bawak masuk dapur..cam orang lurus bendul..patuh pada arahan resipi,-kalau kata 2 sudu tepung kastard, 2 sudu lah aku letak..kalau kata 1/2 cawan gula, setengah gak lah aku letak.. takut kalau olah lebih2 tak jadik lak..so kalau first time tak jadik tu, takperlah..kata belajar dari kesilapan kan..nanti lama2 pro lah..by that time tak yah nengok resipi pun..semua dah melekat kat otak je..ok nie hasil puding roti aku semalam..tak sangka laku..dah abis licin pun..ingat nak buat lagi la lepas nie..




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...