Friday, July 23, 2010

Seni tanpa sempadan

Salam,

"Yip buat apa?"
"Pisau.."
"Kenapa buat pisau.."
"Sebab kita suka pisau.."

Ngeri tak korang kalau anak kau kata suka pisau..walaupun pisau tu olok2 n hanya guna kertas je..memang fikiran aku kolot..takper cakaplah aku kolot or akal singkat ke or pikir negatif ke aku tak kisah..
Zaman sekarang nie memang wajar le pikir negatif dulu dengan kadar jenayah yang pelbagai and perangai budak2 n remaja yang tak terjangkau dek akal mmg patut aku berpikir yang bukan2..
Walaupun dia cuma buat origami n lipat2 kertas tapi yang dia buat tu pisau..banyak2 bentuk lain tapi nak gak buat pisau..
bila kata suka pisau mulalah aku pikir bukan2 kan..

Bila tanya kat mrhubby, ok ke dia buat pisau..
Jawapan lelaki kan mmg biasa..dengan takder perasaan, rileks lagi.."ala..takder apa2lah..biasalah budak2..lagipun nie kan seni..dalam seni tak kisah mcm2 boleh buat, ikut kreativiti diaorang le.."
Emmm..yelah kan..aku pun pikir cam gitu jugak, tapi yelah..hati mak..bila cakap buat pisau pastu kata suka pisau..mmg perasaannya tak best..
lainlah kalau buat bola ke, burung ke, mangkuk ke...but never mind..

Dah, takmau pikir negatif..yes..aku ibaratkan seni itu tanpa sempadan mcam tu jugak dengan pikiran budak2 zaman sekarang, biarlah diaorang bebas berkarya ngan berkreativiti..jangan disekat cuma sebagai parents kita kena guide dan bagi tunjuk ajar yang sepatutnya..peace..:) 


Pisau dia buat tu mcam pisau pemotong daging aku..huhu...tajam kan..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...