Wednesday, July 28, 2010

Jangan tinggal, ikut saja ke mana-mana

Salam,

Dalam paper arini ada berita pasal 2 beradik yang jadi mangsa culik hampir 2 jam lepas kereta bapa mereka dilarikan penjenayah kat Kuala Kangsar, Perak.
2 beradik perempuan tu sorang 17 tahun n adiknya 6 tahun ikut parents dia g pekan Kuala Kangsar pasal parents dia nak amik tempahan gambar kat kedai gambar..Bila sampai kat kedai, parents diaorang tinggalkan 2 orang anak dia tu dalam kereta dengan enjin kenderaan tidak dimatikan dan pintu tidak dikunci..
Lima minit lepas tu baru ayah diaorang perasan keta dah takder...Ngeri tak?
Kalau tak ngeri takper..TAPI aku ngeri...

Pasalnya aku pun sometimes cam gitu..means aku takderlah tinggalkan budak2 je dalam keta, sometimes ngan mrhubby or aku ngan diaorang..tapi memang cam gitu lah-keta tak kunci (sometimes je kunci) ngan enjin keta hidup..Sangat ngeri..
Kalau perompak tu nak rompak aku n anak2 pun boleh kannn..takutttnyaa..
Andaikata lah aku diculik bersama anak2 kan.....aduhhh tak boleh nak bayangkan situasinyaaa...

Pengajaran dari berita ini-tak mau duduk dalam kereta lagi kalau mrhubby nak ke kedai or ke mana-mana, tak kisahlah kalau keadaan tempat tu ramai orang ke..perompak kalau nak buat jenayah sekarang dah tak kisah tempat dahh..sebelah balai polis pun diaorang berani buat..

1 comment:

  1. aku ngeri udet!! bahaya gile kalo ko buat mcm tu.. jgn buat lagi laaa!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...