Wednesday, July 28, 2010

Pot luck..

Salam,

As i wish...sekolah suami ada buat potluck hari ini..yeay! konon2 boleh lah tunjukkan bakat terpendam yang lately nie terer buat puding dan sebagainya..hihi.

So bila last week mrhubby tanya boleh ke buat something for this potluck, n i said..cannnn..confident giler..memang boleh apa..takder hal laa..so petang semalam belilah apa2 benda alah nak buat puding koktel bersusu tu..
Aku tak masak k semalam pasal takut takder energy (ngada2 je.) after magrib aku start buat...
Mrhubby mau lebih kurang 50 bekas..aku isik dalam bekas kecik2..masalahnya aku takder periuk besar, aku guna periuk sederhana kecik plus aku kan skema..aku tiru resipi bulat2..kira dalam resipi tu, kalau ikutkan dapatlah dalam 15 ke 20 bekas kecik..ni nak 50, giler ke apa? nak suruh berapa kali buat?
tapi memang pun..aku buat 3 kali..penat weii..
kali ke 3 tu pun aku dah ngantuk2, sakit perut lah (tiba2 perut berangin), TAPI  last buat tu aku sekali gandakan dari resipi asal..tak tahan lorr..
yang kali ke 3 tu dapatlah dalam 30 lebih ke 40..
So...tak taulah sedap ke tak..pasal aku cam malas nak rasa..so harap2 ok le kan..risau gak..
Actually makan puding nie sedap bila time cuaca panas...pagi2 nie pulak boleh hujan..takperlah..janji diaorang makan..:)


Nengoklah bekas bukan main besar...tapi isi tak seberapa...:)
TAPI serius eh..aku bukan lah orang yang sesuai untuk buat bisnes makan, buat puding cam gini pun aku dah penat..camanalah nak buat kuih ke makanan2 ke?
Aku memang respect lah orang2 yang buat bisnes makanan nie...bangun awal buat kuih n jual pagi2..ohh..yang pasti itu bukan aku dan aku tak boleh jadik cam gitu..huhu.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...