Monday, July 26, 2010

Mata oh mata cepatlah baik..


Salam..
 
Kat mana nie? nie bukan umah baru aku ye..petang tadi balik kerja terus mrhubby ajak g klinik bawak cik adik zara nie..dah masuk seminggu mata kanan dia cam ada ketumbit..tapi tak surut2..dah tak comel dah..


Nengoklah dah la kasut dia tak bawak..tak senonoh betul mak bapak zara kan..nie kat salah satu klinik pakar kanak2 kat batu pahat..yang pasti klinik cina lah kan..yang buat aku frust (bukan kat klinik ni la), memula aku g klinik melayu lain..time tu dah kul 5.35  ptg, by that time aku tau semua klinik dah nak rehat tapi kat pintu still OPEN lagi..bila masuk pembantu dia kata dr takmau terima patient lagi pasal dr dah nak balik..kalau dah nak balik letak CLOSE jelah..apalah salahnya kan setakat terima sorang patient budak kecik je..sakit mata je kot..


Last2 g je klinik pakar nie..bagus gak, dr lelaki cina, consultation bagus..tak sia2 g sini walaupun duit melayang..haha..



Dr bagitau yang zara kena jangkitan kuman, so dia bagi ubat titis n antibiotik for 10 days..tu pun dalam bilik tu dr siap ajar camana nak titiskan ubat tu kat eyelid dia..apa lagi, menjerit ngan nangis la zara..aku dah panik, tanya dr pedih ke ubat tu dr? "yes..only for 1 second.." huhu..1 second tapi zara nye menjerit tu cam pedihnya 10 minit..
Dr suruh habiskan antibiotic tu for 10 days n hopefully la ketumbit tu leh susut..dr pun kata benda nie leh jadi kekal kalau tak dapatkan rawatan..ishhh., mintak2 lah dijauhkan ek..
Memang pelik betul zara nie, asik jangkitan kuman je..puas aku kawal n jaga, tapi benda nak jadik jugak kan, tak boleh elak..

Camana aku nak amik gambar zara ni nak hantar masuk pertandingan bayi fotogenik sempena hari keluarga tpt keja aku..rasa2nya boleh adjust kot jangan bagi nampak bahagian mata tu ek..harap2lah berjaya..hehehe..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...