Tuesday, July 13, 2010

Body Odour

Salam,

Kan aku dah bagitau minggu nie adalah minggu bz bagi student2 U..so diaorang nie banyaklah ulang alik hostel ke kelas, ke pejabat ngan ke mana2 lah satu universiti termasuklah kat tpt keja aku nie..

Satu benda yang aku nak tegur diaorang nie kan (actually bukan student je tapi ada gak segelintir staf), pasal bau badan..tak tau lah diaorang nie kan..samada bau tu secara semulajadi ataupun disebabkan banyak bergerak ke tempat jauh2, pastu badan berpeluh n terus berbau..Tu belum masuk foreigner student lagi tau..Ya Allah..hanya Tuhan yang tau..dan aku pun banyak gak deal ngan diaorang..
kat bilik aku mmg dah spare kan spray bilik..nak taknak masa mengadap ngan diaorang aku tahan jelah..pas diaorang balik aku spray satu bilik tu..hehehe..
Masalah nie pun lum masuk bos2 tau...tapi nasiblah bos2 aku takder masalah tu..kalau takk.....tak tau nak cakap camana..Masalahnya mereka2 yang mengalami masalah bau badan ni, diaorang tak sedar ada masalah tu...kesian kan..ke diaorang sedar tapi buat tak tau?..hmmm..

Ingat pasni nak jual minyak wangi ler..kan ke bagus student2 ke staf2 ke or sesapa je lah kan, bawak minyak wangi kecik cam one drop tuh dan seumpamanya la kan..nie baru cakap one drop dah cebik muka, taulah bukan minyak wangi grand..but at least benda tu kecik n comel..kalau korang pakai perfume grand pun dari pagi sampai ke petang tak sudah2 kelas, bau busuk jugak..tu pun lum tentu leh bawak sembahyang kan..hihi..

Member aku pakai one drop je tau, bau nya sedap giler, walaupun tu cuma pati je kan..tapi asal orang lalu lalang semua cakap sedapnya bau..mrhubby pun pakai gak..bukan pasal tak mampu..cumanya benda tu kecik n comel..pastu yang pasti leh bawak sembahyang..:)
Aku nie cam promote lak kan..manalah tau nanti aku nak bisnes kan..pasal aku nengok masalah bau badan nie dah kronik sangat kat tempat kerja aku..
Nak tegur tak sampai hati lak kann...

p/s-time sekolah dulu2 kan aku pun ada masalah bau badan, tak silap time form 2, abah bagitau mak aku ada bau badan..segan tak? segan tau..pastu diaorang belikan sabun mustika ratu kot..since from that day, aku terus jaga badan..alhamdulillah dah hilang masalah..:)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...