Saturday, November 20, 2010

Hanya kerana masak kicap..

Salam,

Kelmarin aku memang bengang tahap gaban..gaban? apa itu gaban? apa2 jelah yang korang nak fikir..kenapa bengang?
Pasal aku masak kicap tak jadik..huhu..sila lah gelakkan saya sampai nak terguling2 pun takper..bukanlah sebelum ni tak penah buat ataupun tak penah belajar dari mak..tapi tak taulah kan, sejak abis bulan posa aritu, apapun yang aku masak semuanya macam tak menjadik..sadis sungguh..

Pasal masak kicap nie, terus teranglah, penah jadik tapi tak sesedap dan tak sepekat mak buat..tak suka tau..anak dah 2 masak kicap celah jari pun tak reti..hmmm..
Bila dah tak jadik tu, rasanya punyelah masin, ntah baper banyak kicap aku letak, konon2 nak kuahnya jadik pekat..sengal ok..bila dah siap, aku pesan kat mrhubby n budak2-sila amik ayamnya saja..kuahnya takpayahlah, kalau nak kuah, letak je kicap biasa..hehe..kesian2..diaorang ikut je lah arahan aku..

Esoknya aku citerlah kat member aku ni..member aku ni anak 7, kira super senior lah..dia pun dah baper kali ajar aku masak kicap, bagi resipi siap ngan caranya sekali..tapi tuhlah, tangan aku ni takder magic la..tak jadik jugak..


Petang jumaat semalam, dia sudah bagi aku bekal ayam masak kicap la..adoiii..malu lerr..tapi tak kisahlah kan..kata kawan..:)

Sebenarnya masak kicap memang senang..cumanya cara memasak tuh..itu je..harap2 lepas ni aku boleh buat le..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...