Tuesday, November 30, 2010

Kena bagi tazkirah ni..

IMAG0164

Salam,

Entah kenapa lately ni zarif cepat sangat tersentap..kuat merajuk lagi mengalahkan si zara..cengeng benor! Lepas tu perangai dia pun makin menguji kesabaran aku ni..kalau takat cakap lembut2 tu memang tak jalanlah..terpaksa jugak aku keraskan suara, memekik tak kira waktu..bukan suka2 tapi dia memang mencabar aku..

Lagilah kalau balik umah atuk dia, adoi..boleh sakit jiwa dan raga rasanya..Kadang-kadang terfikir cam taknak balik je bp lagi pasal dia asyik buat perangai mengada2..hari tu dia buat perangai, sorang pun tak layan dia..Menangis2 la depan kitaorang semua ni, tapi semua pun buat selamba je..Lepas tu dia boleh cakap ‘Kenapa la semua orang buat bodo je kita menangis nie?’

Pagi ni dia buat perangai lagi..mrhubby nak hantar dia n zara pergi taska..dah nak sampai dah taska ni, dia boleh mintak belikan breakfast pulak..dah tentu2 mrhubby tak sempat pasal nak berkejar ke sekolah kan, nak jaga SPM..so mrhubby cakaplah bebaik kat dia..then bila mrhubby suruh dia salam, budak bertuah ni boleh buat muka ngan terus je menonong keluar dari keta cam gitu je..amboiii..merajuk la tuh..

Ni aku takder di lokasi pasal aku dah sampai opis..mrhubby yang citer kat aku..gerammmnya bila aku dapat tau..dahlah dia buat perangai tu depan pengasuh dia..memang kenalah dia jap lagi ngan aku..bagi tazkirah sikit kat dia ni..Budak zaman sekarang ek suka-suki je buat perangai depan mak bapak cam gitu..aku dulu tak berani kalau kena marah ngan abah..

Geramnya aku………..tapi jadik ibu ni kena sabarlah bebanyakkk….(sighhhh….)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...