Friday, November 05, 2010

Memang nak bebel lagi...

Salam,

Sambung lagi episod grrrr semalam..adoii, macamana nak buat ni..aku hangin pagi2 ni, anak si jiran sudah berada di depan rumah..mau ajak si zarif main-main lagi..
Aku n mrhubby bukanlah parents yang kejam..salah ke aku kalau tak bagi main pagi-pagi..aku bagi main tapi waktunya petang..budak tu siap cakap mak bapak dia takder, kakak dia pun takder..dia suruh zarif keluar..amboiii..lemaknya ko...aku ngan mrhubby ni ada lagi kat umah kot, belum sarapan lagi..si zarifnya pun apa lagi keluh kesah, gelisah macam cacing kepanasan..siap cakap "kesian lah kat kawan kita.." nengok tuh..dia lebih kesiankan kawan..isshhhh...aku memang sabar lagi kot..memang aku tak bagi keluar pun..dia nak buat muka, buatlah..masalahnya kan, aku pulak memang baik dengan parents budak ni..hmm...

Dalam pukul 10 cam gitu, datang pulak anak jiran lain, 2 orang lagi..betul-betul depan pintu umah aku..yang tadi datang duduk luar gate je..ha ni siap masuk depan pintu lagi weii..grrrr.....zarif memang dah tak tahan la kan..terus keluar..
Mrhubby ala-ala geram ngan marah jugak..tapi ditahan-tahan sampailah dekat tengahari baru dia nak masuk..hmmm..siaplah kan..

Bukan bertindak kejam..tapi aku n mrhubby nak dia tau peraturan, waktu yang dia boleh dan tak boleh keluar..dahlah belum mandi lepas tu pergi duduk melanguk kat depan umah jiran..tapi takkanlah kot kita nak marah-marah kat situ..tak patut kan..tunggu dia masuk umah lah...

Penatlah bebel-bebel kat dia..kot yang ada anak laki memang cam gini ke? gue letih lorr..Tuhan teruskanlah bagi kesabaran pada diriku...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...