Tuesday, February 15, 2011

Bersalin takla teruk macam tuh..

Salam,

Orait..petang tadi terbukak la chanel citra, ada cerita Lagenda Budak Setan yang filem tu kan..so ada satu scene tu, kira dah nak abis la..scene yang si ayu tu nak bersalin before dia mati..

Aku rasa kan, kalau orang-orang ni nak buat shooting baik nengok dulu cara orang bersalin kat hospital..bukan apa..cara dia meneran tu sangat menakutkan..Menakutkan tu mungkin pada perempuan-perempuan yang tengah mengandung dan nak bersalin buat kali pertama..

Aku first time nak bersalin pun memang takut..lagila ingat terer ke teran, nak teran bersalin pun kena ada skill ok..tu pasal yang kaya boleh g kelas pra-bersalin..yang tak mampu cam aku, redah ajelah..

sumber: google image

Pengalaman pertama nak bersalinkan zarif, memang tak terer, aku pun nak jerit jugak..tapi nurse2 kat situ termasuk mak aku cakap, jangan jerit..kita kan orang islam..kena rasa segan..yang jerit2 tu bukan orang islam..so bila nak teran je, mak aku terus sumbat mulut aku ngan towel  okeh...so takderlah dengar suara aku..

Sama gak masa zara..pun gitu gak..aku gigit towel gak kot..bagi kontrol suara tak kuar..segan seeyhhh..dan aku penah dengar ada orang bersalin takder jerit2 pun, setakat suara cam keluh kesah gitu, dah keluar pun baby nya...see..

Memang pengalaman setiap orang berbeza..ada yang senang dan ada yang susah..cuma aku tekankan di sini adalah part jerit2 tu je..janganlah keterlaluan sangat..kalau aku ni pun belum ada anak, bila nengok orang berlakon terjerit2 nak bersalin normal, serius aku pun takut..

Orang-orang yang buat drama or filem ni kena peka sikit dengan sensitiviti orang kita okeh..nak2 lagi orang-orang kita mudah terpengaruh dengan apa yang dipaparkan kat tv...


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...