Thursday, February 17, 2011

Cerita Nasi Tomato

Salam,

Sesambil masak tadi aku pun teringatlah momen-momen selepas berkahwin dengan mrhubby..So, macam biasa, aku pun tanyalah soalan kat dia ala-ala macam rancangan Serasi Bersama tuh...

Me : Makanan pertama yang saya masak untuk abang lepas kahwin?

Mrhubby : Ayam masak sambal

Me : Eh, awak ingat eh? ( serius, aku memang tak ingat okeh..)

Mrhubby : Ingatla..awak je yang tak ingat..

Me : Sedap ke saya masak?

Mrhubby : Mestilah sedap.. (cheh, iyer2 je..ayat bodek tuh..)

Ok..soalan lain pulak (masih berkisar tentang makanan lagi)

Me : Masakan yang saya buat tapi tak jadik? (serius, yang ni mmg aku ingat okeh..)

Mrhubby : Nasi tomato..

Sebenarnya kan..bukan sekali tak jadik tapi dah 2 ke 3 kali tak jadik..sejak tu agak fobia nak masak nasi tomato takut membazir..

Mrhubby : Masa dulu nasi tomato tu lah favourite saya..especially bila mak saya masak dulu2..tapi bila awak masak tak jadik je, dah tak jadik favourite lagi...

Me : Alamak..(tiba-tiba rasa sayu lak....)

Semangat mana ntah tiba-tiba datang..dan aku rasa patut cuba lagi sekali masak nasi tomato..huhu..kesian pulak kat mrhubby kan...

Me : SAYA SAHUT CABARAN AWAK..(ehh, tetiba pulak kann..bila masa dia cabar aku ntah..hehe)

Nanti eh...bagi aku timba ilmu dengan Mat Gebu ke, dengan Kak Ummi mahupun Chef Hanieliza.
Kalau nak lagi senang, biarlah aku belajar dengan mak aku dulu (walaupun dah beberapa kali belajar tapi still 'fail'..)


Semoga Tuhan permudahkan urusan aku nak masak nasi tomato ni...

Bila nak masaknya??  Err..Minggu depan kot....kalau ada kudrat la...hihi..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...