Saturday, February 26, 2011

Homemade Oreo Cheese Cake



Salam,

Pertama kali dalam hidup, juga pertama kali setelah berumahtangga, juga pertama kali setelah menjadi ibu pada 2 orang anak..pertama kali ye, baru buat kek..Ala..kek yang mudah je kot..budak sekolah menengah pun pandai..:) budak laki cam adik aku wan pun boleh buat kalau nengok resipi nih..

Abaikanlah rupa kek yang agak comot tuh..mula-mula memang cantik gile..tapi bila nak balikkan nak letak dalam pinggan besar, sekali yang lapisan bawah sekali tu takmo ikut la pulak..terlekat kat loyang..lawak giler..yang keluar kat pinggan besar yang lapisan atas je..So, mrhubby kata letak balik la kat loyang, tu yang rupa comot bagai..but still boleh dibanggakan oleh aku..

Ni baru first time okeh..baru amatur..tunggu aku buat kali kedua okeh..takpun tunggu je bday aku nanti bulan Mac, aku buat sendiri je..lagi senang..

Serius sedap..:) Bagi peminat cheese dan oreo, memang harus rasa kek ni..dan sebenarnya aku bukanlah peminat cheese dan oreo, tapi sebab nak buat kek ni, tetiba terjadik suka pulak..TAPI, tak boleh makan banyak2 la, nanti muak, almaklumlah cheese kan..

So, besok nak balik umah bp, harus ku bekalkan ini pada ibu dan ibu mentuaku..tunggu yea..

Aku ikut resipi dari sini. Yang penting belajar basic dulu, kata amatur kan..hehehe..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...