Tuesday, February 22, 2011

Jaga dan sayangi dia

Salam,

Selamat pagi dan harap hari ni akan akan memberi kebahagiaan kepada semua..:)

On the way nak ke ofis tadi, aku terdengar kat berita radio Hotfm yang Jimmy Shanley akan ke mahkamah syariah untuk memfailkan nusyuz terhadap isterinya..Oh, confirmlah kot rumahtangga dia ada problem kan..Sayang kalau bercerai, pasal belanja perkahwinan diaorang dah tentu mahal, gah pulak tu..(tetiba sangat kepochi pagi2 ni).
Tapi masalah diaorang kita tak tau kan..cuma kalau boleh janganlah bercerai. Mudah sungguh orang yang kawin sekarang ni, dah keluar belanja mahal-mahal, ada masalah sikit je cerai..

Pada pendapat aku la, once dah bercinta,kita dah suka, kita kena accept kekurangan dan kelebihan pasangan kita..Time bercinta memang best, tapi bila dah kawin, seriously true color masing-masing akan keluar..Masa tulah tiba-tiba terasa "eh, cam ni ke dia?" "oh, tak sangkalah dia cam gini.." Tapi kita dah kawin kan, samaada suka ke tak suka dengan perangai pasangan kita, kena accept la, pasal dah janji nak setia ke akhir hayat dan nak sehidup semati kan..

Tapi terus terang kata, 5 tahun pertama perkahwinan adalah ujian, so terimalah seadanya. Berfikir dengan bijaksana menyelesaikan segala masalah. Aku pun belum cecah 10 tahun lagi, tapi aku cuba jaga sebaik mungkin pasal aku nak hidup lama dengan mrhubby. Banyak lagi impian yang belum tercapai. Kesimpulannya, jagalah dan sayangilah pasangan kita. :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...