Wednesday, February 16, 2011

Bila kena sound



Salam,

Semalam kan aku tinggal 3 orang je dengan kids..Seronok pulak rasanya..Macam-macam aku bualkan dengan diaorang terutama Zarif la..Aku cerita dengan dia pasal Nabi Muhammad S.A.W. Cerita pun benda yang aku tau la..Banyak dah lupa la..Kena ulangkaji balik ni..

Ntah apa agaknya aku psiko2 dengan cerita2 kat dia, tetiba dia boleh cakap, "Ibu, tetiba kita rasa macam sedih dan nak nangis la..kita rasa macam nak baca Qur'an pulak.."

Eh..tetiba pulak..aku confuse..hehe..tak lama lepas tu dia bawak keluar kitab Iqra' yang mak belikan..dan dia tunjuk kat aku huruf 'ba' kat atas tu...(nengok gambar atas ye)

Zarif : Ibu tau tak nak bunyikan macamana?


Me : "buu.." (macam ada style sikit kot aku sebut)


TAPI....Zarif boleh sound aku...


Zarif : Kenapa nak sebut cam gitu? macam nak nyanyi jer?


Me : Abis, sebutnya macamana?


Zarif : Sebut je "bu..", cikgu kita kata muncungkan sikit mulut tu..


Waaaa...aku kena sound dengan anak sendiri kot....so aku ikut je arahan dia ye..:)
 


sori gambar blur..huhu


Lagi satu perkataan kat atas ni..dia tanya aku lagi..

Zarif : Ibu tau tak nak bunyikan ni macamana? ni dia ada huruf macam "ya" tapi takder titik kat bawah..

Me : "qu-ri-a"

Zarif : ha..nasib baik tau...

Amboi anak..mu ingat ibu mu ni tak pandai ker? sabar jelah..

Apapun sangat enjoy belajar dengan anak..aku tak marah pun kalau zarif tegur aku...sweet sangat..:)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...