Thursday, January 13, 2011

Cerita petang semalam

Salam,

Oklah ni aku nak cerita jugak walaupun dah penah cerita dalam entry sebelum ni pasal zara yang suka menangis2 ni.. 

Petang semalam mrhubby belikan la si zarif n zara ni nugget kat pasar malam, 2 cucuk je..sorang satu la kan..tapi dua cucuk tu diletakkan dalam satu plastik je..zara pulak yang pegang plastik tu..si zarif dia baru bangun tido (penat balik sekolah, tertido jap)..bila dah bangun dia nak la nugget dia..Sekali si adik ni sudah mengamuk macam orang hilang akal..siannnn kat zarif..

Zarif memang takder buat salah pun..tapi si zara punye mengamuk2 memang taknak bagi langsung kat zarif la..siap pukul2 lantai, menendang2 & menghentak2 kaki..waaahhh..geram betul aku..zarif siap dah tutup2 telinga dah..tak tahan nak dengar pekikan dan jeritan si zara tuh..(by this time aku dah amik pun satu cucuk nugget tu bagi kat zarif).
 
Serius aku surrender la nak pujuk zara, pasal macam orang hilang akal kan, nak2 lagi dah dekat waktu maghrib..serius aku nak peluk dia takmo, menolak2 lagi lah kalau cakap pelan2..semua tak jalan dahh..maka mrhubby yang sangat baik mengambil tempat aku..dia memang nengok je zara menjerit2 nangis2...aku ngan zarif dok diam2 peratikan je..

Last but not least, mrhubby boleh menjerit kat zara (tapi tak pukul la) just gertak je..ala-ala cikgu tu sambil pegang pedang mainan zarif...(tujuannya nak menghentikan tangisan zara)..sekali zara boleh diam laa..nak kena gertak jugak tuh..(sambil tersedu sedan la zara nya).
 
Takut dowhh..macam gitu sekali mrhubby jeritt..tak penah lagi kot dia marah anak2 dia cam gitu..tapi ini kes terpaksa, dah takder pilihan dah..Mrhubby kata itu adalah last option dia (bila option2 lain semua tak berjaya-walaupun sebenarnya dia tak rela dan tak sampai hati).

Tapi bagusnya zara diam menangis..itu yang bagus..korang, aku dah cuba buat yang terbaik sebagai ibu..tapi kalau jenis yang memang cam gini, cara lembut pun tak jalan, kenalah cuba cara keras sikit..
Terus terang cakap, sekarang kalau nak balik umah pun aku takut..takut nak dengar zara ni menangis2 melalak2 yang melampau..macam kitaorang tak boleh salah cakap sikit, tak boleh terusik langsung..fobia..fobia..huhu..

* Dan kesimpulannya lepas ini, kalau nak belikan apa-apa untuk zarif dan zara, TAK BOLEH SHARE lagi..semua kena sorang satu dan plastik berasingan..kalau nak share jugak, KENA PSIKO DULU DARI AWAL...* 
Memang anak perempuan yang kedua cam gini ke??? Atau bongsu perempuan memang cam gini ke?


Saya takderlah garang sangat..grrrrr

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...