Sunday, January 09, 2011

Hari masak dan makan sesaja..

Salam,

Hari ni cuaca memang mendung jer..sejuk sama je cam semalam..memang berbaloi la cuti weekend kan..Disebabkan cuaca sebegitu, maka nafsu makan makin membuak2..huhu..jadinya, inilah aktiviti yang dilakukan;


 isi daging & sayur campur

 isi ketam

 telur hancur

 kulit popia

 gam (tepung gandum)

Yeay! Mari kita buat popia..hehe..lama dah kot aku tak buat popia ni..aku pun lupa since kawin ada buat ke tak? Yang aku tau masa nak tackle mak mentua dulu, aku buat popia la bagi kat diaorang..hehe...since dah lama sangatttt tak buat, makanya skill melipat popia pun jadik huru hara..serabut giler..haha..but then, bila fikir nak buat makan je kan..maka, belasah jelahhh...

Oh ye, isi popia ni memang ada 3 jenis, jadi suka hati la..nak campur2 pun boleh..janji tak sakit perut..hehe..



Hasilnyaaaa...tadaaa..:) 


Selamat dibawak balik ke umah mak petang tadi..dan sudah selamat jugak di dalam perut..


Disebabkan mood yang melampau nak memasak saja kan, walaupun cuaca sejuk..tapi aku gigihkan jugak nak buat puding..tapi tak makan lagi..sejuk ko..simpan dalam fridge dulu..mana tau sok cuaca panas kan..(boleh gitu?) boleh sejukkan tekak..

 sebelum diletak agar-agar

selepas diletak serbuk agar2 yang dibancuh dengan susu cair & gula..

Nama puding aku tak tau..sebarangan je ni..campak2 asal jadik..sos puding ni belum siap lagi..

Oh..lunch aku masak spageti saja..takpayah letak gambar la..pasalnya dah banyak gambar spageti yang aku letak dalam blog ni..

p/s- sambil buat entry sambil nengok AJL 25..rasa AJL last year lagi best kot..tu pandangan aku laa..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...