Thursday, January 06, 2011

Enakkah bermadu?

Salam,

Hmm..tak tau nak kata kan..pasalnya aku tak ada pengalaman dan aku takmo ada pengalaman bermadu....minta2 dijauhkan..

Entah kenapa nak buat topik ni hari ni..tetiba rasa tersentuh hati..entah apa ye perasaannya andai diri dimadukan? adoii..member aku cakap, sekarang ni, kalau suami nak kawin lagi dah tak perlu keizinan isteri pertama..tak payah daa..tak payah mintak isteri pertama nak sign2 borang lagi dahh..hisshhh..ngerinyaa..

Salah suami ke kalau diaorang nak bermadu lagi? tak salah kot, kalau mampu berlaku adil..hmmm..kalau suami aku kata nak bermadu lagi..mampu ke? aaaaaaaaa...takmo pikir ngan tak boleh nak pikir...giler la..

Entry yang aku buat ni langsung takder kaitan dengan mrhubby yea..belum terkeluar lagi dari mulut dia nak bermadu atau istilah lainnya poligami..hehe..tapi andaikata dia mau..aku belum bersedia lagi....tapi kalau boleh JANGAN LAAAA...

Ini kisah semalam, nak share sikit..semalam kan hari rabu..guru-guru sekolah kena pakai baju seragam..so mrhubby pakai lah baju seragam KRS..Kadet Remaja Sekolah..

Balik tengahari nak lunch, aku sumpah dah lapar giler..aku terus makan..tak tunggu mrhubby, tapi before that dah mintak izin dulu..mrhubby ni pulak dok senyap je dalam bilik..lama pulak tu..aku ni sambil makan dah was-was dahh..dalam hati dah pikir lain..senyap je kann..

Sampailah dia makan sebelah aku..aku pun cakaplah;

Me: Awak sms sapa kat bilik tadi..(terus main serkap jarang tuh..takder cover-cover punn..)

Mrhubby: Eh, sms sapa?

Me: Jangan nak tipu eh..senyap je kat bilik, lama pulak tuh..

Mrhubby: La..apa masalah awak ni..risau eh? (sambil nak senyum sinis)

Me: Yelah..laki sekarang ni bukan boleh percaya..

Mrhubby: Amboii, cakap sesedap rasa jer, orang salin baju la..dahlah pakai baju seragam (banyak aksesories nak kena tanggalkan)

Me: Ye ke?

Mrhubby : Yelaa..lagipun handphone kan ada kat depan niii..(sambil tunjuk hp yg elok molek je atas meja depan mata aku...)

Me: Err...

Kesimpulannya, sebagai isteri kita perlu ada rasa curiga pada suami..tak salah pun..kalau boleh, cuba main je serkap jarang..kadang-kadang dari serkap jarang la kita boleh tau dia jawab jujur atau tipu..tapi kalau nak main serkap jarang pun nengok2 lah mood suaminya yea...

3 comments:

  1. Aku sebagai lelaki rasa ok jer kot bermadu..mengelakkan zina

    ReplyDelete
  2. memang pun tak salah..agama islam pun tak larang..cuma kena la adil..kalau bermadu tapi tak adil dgn tak mampu, itu yang salah..

    ReplyDelete
  3. biasalah..sebelum bermadu semua sanggup...tapi lepas bermadu....tuhan sajer lah yg tahu...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...