Wednesday, January 26, 2011

Sembahyang bersama

Salam,

Mrhubby ajak sembahyang maghrib berjemaah tadi. Bukannya nak jadi isteri ingkar dan bukan suka memberi alasan, tapi sejak ada anak kecik ni memang jarang sekali sembahyang berjemaah..Tapi tadi, bila mrhubby ajak secara lembut, hati ni terbuka la..benda baik kan, memang tak patut kalau tolak..

Makanya aku pun sembahyanglah diikuti dengan zara sekali..tapi biasalah, tak rukuk lagi rakaat pertama, zara dah buat hal dah..haii, sabar jelah..confirm memang tak kusyuk aku..siap menjerit2 nangis lagi pegang2 aku, berdiri depan aku lagi..takper dugaan..
Tapi kan, sebenarnya aku dah memang tak kusyuk pun..aku nampak zara nak masukkan senapang dalam beg barbie dia, tapi tak muat..so dia menangis2 la nak masukkan senapang tu jugak..
Tapi aku teruskan jugak sembahyang la kan...dan dalam pada sembahyang tu si zarif boleh tegur2 lak zara "kenapa dik?"...haiii, dugaan betul laa sembahyang ni..

Sampai sudah sembahyang si zara melalak menjerit2..haii..dugaan...dugaan..

Mrhubby kata ini dugaan saja, kena sabar..yelah, sabar jer..tapi kalau budak tu dah menjerit2 lepas tu nanti kalau dia peluk2 aku berdiri depan aku sampai tak boleh gerak, camana? (wah, ada saja alasan yea?)

Takper, esok kita cuba lagi..nengok si zara camana lagi..takmo putus asa..adatlah tu..lelama nanti mungkin zara paham kot..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...