Monday, December 13, 2010

Kami Merayu


Salam,

Lagi segmen dari Ben Ashaari. Kalau nak join segmen ini mari klik sini .

Ceritakan satu pengalaman anda bersama mereka yang merokok yang mana anda amat tidak suka sama sekali sikap mereka itu

Sebenarnya saya memang tak suka pada perokok tapi ada beberapa pengalaman kecil la melibatkan orang-orang yang saya sayang;

Ayah saya dulu adalah seorang perokok dan masa umur 8-9 tahun selalu kena belikan rokok untuk ayah saya kat kedai..tapi dulu boleh lagi kan, takderlah polis nak tangkap ke..alhamdulillah ayah saya dah berenti merokok berkat nasihat emak saya..(dah lama dahhh)

Suami saya jugak seorang perokok sebelum kenal dan kawin dengan saya TAPI selepas saja berkahwin, dia TERUS BERHENTI MEROKOK DENGAN TIBA-TIBA..alhamdulillah..memang beruntung saya tak payah nak sedut asap yang beracun tuh..

Ha, yang ni last ni, satu-satunya adik lelaki saya yang masih merokok..masih lagi mengharapkan dia berhenti..memang tak senang, tapi saya dan keluarga tetap menaruh harapan agar dia berhenti..:)


Rayuan anda pada mereka

Rayuan saya hanyalah pada adik lelaki saya, bawak2 la berenti merokok ye..sangat membahayakan kesihatan..huk.huk.huk..Ingatlah orang-orang yang tersayang..:)

Cadangan anda kepada kerajaan terhadap isu rokok ini

Apa lagi cadangan yang molek dan baik untuk dicadangkan? Saya rasa kerajaan dah buat macam-macam..letak gambar penyakit kronik kat kotak rokok pun tak jalan gak, orang tak takut, still nak merokok..harga naik pun sama je..paling mudah HARAMKAN SAJA..TAK PAYAH JUAL ROKOK LAGI...BIARLAH TAK ADA ROKOK PUN DI DUNIA INI...

7 comments:

  1. harap2 sumer manusia dpt berhenti merokok...hehehe..doa2kan..
    slamat merayu...=)

    ReplyDelete
  2. yelah betul tu bahijah..moga2 yer..

    ReplyDelete
  3. Merayu bersama anda..
    Beruntung dapat hasben yang berenti merokok ye.. ada jampi ke
    ALL IN ONE

    ReplyDelete
  4. nur-hehe, takder jampi la..dah dia yang stop tiba2 je lepas kawin..pelik gak..tapi baguslah kan..:)

    Lulu- ye...no smoking!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...