Wednesday, December 29, 2010

Pilih yang menjimatkan

PILIHAN 1

Sekolah PASTI  = RM80 (Sekolah sampai pukul 12.30 tgh)
Taska                 = RM100
Van                    = RM20
Mengaji             = RM30

Jumlah                = RM230


PILIHAN 2

Sekolah PASTI  = RM200 (Sekolah sampai pukul 5.00 ptg)

Jumlah                = RM200



Ni baru untuk zarif je tau..belum masuk lagi zara yang yuran taska nya RM200. Kalau campurkan zarif punye yuran dengan zara adalah RM400 lebih kan..
Pasal tu lah aku buat perbandingan ni...

Baru pagi tadi aku call Tadika PASTI zarif..so cikgu dia ada bagi pilihan la kan..ada 3 pilihan..pertamanya kelas sampai pukul 12.30, keduanya sampai pukul 2.00 petang dan ketiganya sampai pukul 5.00 petang..Bila aku dengar yuran 200rm je terus aku kata nak kelas sampai tengahari je...

Tapi lepas letak telefon je kan, aku duduk diam dan otak aku terus buat calculation..setelah dicampur dan ditolak, dikira-kira dan jugak hasil perbincangan dengan mrhubby tengahari tadi...Terus come out with one solution...memandangkan zarif pun nak masuk 6 tahun kan, jadinya aku pikir2 tak perlulah dia duduk taska lagi..lagipun pihak sekolah PASTI tu punya silibus pun macam menarik..

Oklah takmo cerita banyak..hari isnin nanti aku jumpa je cikgu nya citer panjang sikit..:)

2 comments:

  1. aku sokong yang PASTI RM200 tu ehehhh belajar sampai petang mesti pandaiii tu nanti :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...