Saturday, December 18, 2010

Tron Legacy

Salam,

Hari itu, aku n mrhubby g nengok movie, kali kedua dalam tahun ini..Mula2 perasaan macam nak nengok movie Hantu Kak Limah Balik Rumah, tapi lepas tu terus tukar fikiran disebabkan aku terpengaruh dengan iklan dalam radio pasal cerita Tron ni..macam gempak je sound trailer dia..huhu..

Mrhubby ikutkan saja, walaupun dia pelik la, aku nak nengok citer Tron padahal sebelum tu berdegar2 nak nengok citer hantu kak limah tu..aku cakap takper, Tron saja, paham ke tak, best ke tak, belakang citer..
Nak dijadikan citer, punyelah ramai manusia especially budak2 sekolah la kan (kata cuti sekolah) kat MBO..tak taulah diaorang nak nengok citer apa..tapi aku ni cepat lemas..tak suka ramai2 orang...bila dah masuk cinema, terus tarik nafas lega..fuhhh..

Ramai2 tu semua nak nengok citer hantu kak limah tu,hehe..dan aku n mrhubby dengan tenangnya masuk dalam cinema yang hanya ada sorang je orang cina..and after that bertambah la yang aku rasa dalam 20 orang or lebih sikit kot..semuanya cina, hanya ada empat orang melayu termasuk aku n mrhubby..


Truly, aku tak tau asal usul citer ni semua..serius memang tak tau..kosong, masuk cinema mcam berlagak konon tau padahal apa pun tak tau..so dengan baik hati mrhubby citer la kat aku segala asal usul secara ringkas...oklah..not bad..aku suka..:)

Entah bila lah malaysia nak buat citer yang penuh dengan teknologi yang canggih ni..aku memang cepat terpedaya dan khayal dengan segala penipuan teknologi ni semua...:)

Nah, baca ringkasan citer ni;

Sam Flynn (Hedlund), a rebellious 27-year-old, is haunted by the mysterious disappearance of his father Kevin Flynn (Bridges), a man once known as the world's leading video-game developer. When Sam investigates a strange signal sent from the old Flynn's Arcade -- a signal that could only come from his father-- he finds himself pulled into a digital world where Kevin has been trapped for 20 years. With the help of the fearless warrior Quorra (Wilde), father and son embark on a life-or-death journey across a cyber universe -- a universe created by Kevin himself that has become far more advanced with vehicles, weapons, landscapes and a ruthless villain who will stop at nothing to prevent their escape.- Written by Walt Disney

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...