Saturday, December 25, 2010

Kenali Pisang

Salam,

Aku lupa la hari ni 25/12..It's christmas!....Alangkah bagusnya kalau hari krismas ni esok kan, naperlah tak esok, kalau tak dah dapat sehari lagi cuti umum..:)
Ok..motif entry hari ni adalah kenali pisang..kat umah aku ni ada pisang yang diberikan abang ipar aku last week..so pisang tu tak masak lagi, kaler hijau lagi..but then aku tak tau apakah nama pisang itu..sengal dowh...

 ha..cuba teka pisang apa ni?

Dan bertambah sengal, aku duduk di kawasan persekitaran kampung..yang mana rata-rata ada kebun..malu lor bila aku tak tau jenis-jenis pisang..bila kawan-kawan office galak bercerita pasal kebun pasal pisang la dan apa2 je yang berkaitan, aku senyap..yup! aku tau pisang, tapi jenis2 nya aku tak tau kecuali la PISANG TANDUK..ha tu je aku tau..pisang nak buat jemput2 pun aku tak tau namanya..sengal kan?.... 

Jadi mari kita kenali pisang..actually penat aku google semalam nak cari maklumat pasal pisang ni..dan akhirnya aku bertemu dengan blog ini.. Nama blog pun pokok-pokok-pisang.blogspot.com

Asalnya aku nak je copy paste segala gambar pisang tu kat sini..tapi rasanya macam malas pulak..isshh..tak baik sungguh..so takperlah..

Kita sama-sama belajar jenis pisang dengan pergi ke blog pokok-pokok-pisang.blogspot.com

Ok ye?...Selamat Belajar Mengenali Pisang bagi yang tak tau terutamanya aku..haha..

2 comments:

  1. Betul3..sy ni pun tak kenal pisang. hobi suka masak, tapi common thing pun tak tau. Jenis2 tepung pun sy konfius smpai skg, xtau fungsi tiap satu.Huhuhu

    ReplyDelete
  2. hehe..kita sama je..:) so marilah kita belajar sesama k..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...