Monday, September 20, 2010

Dah start marhaban

Salam,

Semalam pas sampai pt raja ngan berehat2 kat umah, terus balik umah mak..otw ke umah mak, abah pun dah call tanya aku kat mana..dia kata sian kat mak sorang2..hihi.

Haritu mak kata dia nak oder roti jala je, so aku pun pikir senang la kan..lagipun takkan mak nak buat something yang menyusahkan diri dia..pasal takder orang nak tolong kan..

Bila aku sampai, nengok2 mak e (kakak mak) ada sekali..Nasib baik ada makcik yang baik hati..:)
Lepas tu aku nengok dapur, ingat ada roti jala..rupanya mak yang baik ni tak oder roti jala.. tapi dia buat mihun goreng singapore plus ngan koktel best ni...Nengok jelah gambar-gambar ni;




Ni resipi koktel apa ntah aku pun dah lupa namanya, tapi serius sedap, cuma nak buat tu agak remeh sikit la..kalau ada kakitangan nak tolong takper..ni resipi dari makngah aku kat jb..
Semalam kebetulan cuaca panas, ntah baper mangkuk aku hirup ni..sedap lorr..tak caya cuba buat..guna tembikai merah, kuning and tembikai susu, potong dadu (penat nak potong tu), pastu campur nata de coco, letak sirap f&n campur ngan mayonis letak ais...................sedappp..:)

Tapi tulah mak aku..suka buat yang susah2...aku hargai la niat murni mak tu tapi kesian kan..mak kan tak berapa sihat..jadi kalau boleh takmau dia susah2kan diri..tapi mak kata takper, janji dia puas hati..pasal tu penat camana pun aku kejar balik gak, nak tolong apa yang patut..by the way tq to mak e jugak..:)




Zarif beria2 je pakai baju melayu tapi g marhaban satu umah je pasal jiwa dah ke benda lain..hehe.
Settle marhaban laki, tunggu marhaban ppuan pulak ok..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...