Wednesday, September 15, 2010

Kesang - Kandang (2)









Salam,

Silalah jangan geli nengok gambar-gambar ni oleh model-model yang tak bertauliah dan tidak berbayar..hihi..
Rumah pertama kat kandang ni je, sokmo nak bergambar, kata umahnya klasik tradisional, rugi kalau tak bergambar..wan, kalau ada gambar aku kat kamera kau yang canggih tu sila transfer pada aku sebelum kau balik kl esok..tq..

Sebenarnya kat kandang melaka ni ada 4 ke 5 umah atuk sedara aku..kira adik beradik atuk aku le..kandang ni tempat lahir ayah aku..bangga la gak still ada kampung boleh beraya kan..lagipun aku suka melaka..:)
Hajat nak bergambar kat sawah tak dapat lah tahun ni..sian kat zarif, takperlah lain kali k, kalau ada rezeki..

Yang buat aku bangga tu, zara boleh pakai baju kurung sehari suntuk, dari pagi sampailah ke malam balik ke bp..
Saja letak gambar ayam tu, pasal budak2 ni sangat jakun mengejar ayam siap baling2 batu lagi, ntah apa2..bukan ada ayam je, itik pun ada..barulah nama kampung kan..cam aku cakap kitaorang ni duduk je parit raja tapi budak2 ni tak penah jumpa ayam, itik or lembu..kesiannn..tu yang jakun bila nampak binatang2 ni..

Kesimpulannya raya nie boleh dikatakan agak enjoy la....:) i'allah ada rezeki dan panjang umur boleh jumpa lagi tahun depan...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...