Wednesday, October 20, 2010

Bekal

Salam,
 
Hari ni aku bawak bekal nasi goreng lada hitam ke opis..baik kan..:)
Kenapa bawak bekal? pasal nak jimat laa..lagi puas makan masak sendiri..lagipun untuk zarif jugak..

Time sekolah dulu2, aku adalah manusia paling susah nak bawak bekal..rasa cam malu bawak bekal..kenapa ek? mungkin sebab aku pikir negatif dulu..Mungkin dulu kurang pendedahan yang bawak bekal tu adalah lebih baik dari makan beli..itu dulu laa..Kadang2 bila dah bawak bekal, sanggup aku simpan bawah meja tak makan..pastu sanggup ikut kengkawan g beli makanan kat kantin..ntah apa2..tapi itu cerita dulu....

Sekarang tak lagi...aku suka bawak bekal..lagi aku suka bila zarif pun suka bawak bekal..dan lagi best bila apa yang aku bekalkan tu, habis dimakan..harap2 sifat dia ni berterusan sampai besar..
Mungkin sekarang pendedahan dah banyak..Bawak bekal makanan lagi bagus plus dah banyak jual bekal2 yang menarik minat budak2..Lagipun dah macam2 resipi boleh dipelbagaikan untuk dibawa bekal ke sekolah..takderlah memanjang roti sapu mentega or kaya..kalau hari2 buat cam gitu mestilah budak pun boring..

So, bila resipi dipelbagaikan of course la anak kita pun suka..:) kadang lagi sedap dari yang dijual kat kantin sekolah..
Cuma nak siapkan bekal makanan tu, sebagai ibu kena berkorban sikit la kan..kena bangun pagi2, nak siapkan bahan2..takpun dari malam kena prepare dulu..kalau bangun lambat pastu terhegeh2 nak masak confirm tak sempat ngan terkejar2..

Percayalah, aku rasa setiap ibu punye rahsia tersendiri ngan resipi air tangan yang mampu menarik minat keluarga terutama anak2...belum cuba belum tau kan..aku sendiri bila mampu masak dan do something utk anak2 rasa cukup bangga...:)

Try eh..bawakkan bekal untuk anak2..boleh jimat duit..:)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...