Tuesday, October 12, 2010

Terharu..

Salam,

Pagi ni bangun, aku masih bernafas dan masih lagi mengecap bahagia bersama anak2 di bumi tuhan ini..syukur..:)

Wahh, alhamdulillah, berlalu satu malam tanpa mrhubby di sisi..keadaan berjalan dengan tenang..see, takder mrhubby pun aku boleh apa, cuma pagi ni lambat sikit..padahal dah kunci jam pukul 5.30 tapi biasalah asik lajakkan sampailah ke 6.10 pagi..

Dan, bagusnya zarif n zara mendengar kata dari petang semalam sampailah ke pagi ni..yang penting psikologi..kuasa ibu juga mampu mengubah fikiran anak2..:)

Cuma, waktu mandi semalam aku MENANGIS..kenapa nangis? ohh..jiwang jap..pasalnya perkara paling sukar dalam hidup aku adalah berpisah ngan orang tersayang..hehe..ok, jangan geli..itu memang hakikat..nampak cam brutal, tapi dari sudut itu, aku memang kalah..cepat terasa..

Lepas tu, aku terpikir payahnya andai hidup sebagai ibu tunggal..ohh, tak sanggup..aku baru ada anak 2, untungnya bekerja..camana kalau isteri tu tak kerja? pastu anaknya ramai?...ermm..itu yang buat aku nangis..

Menambahkan lagi terharu, bila makan hanya kami bertiga..takder mrhubby..ohh, sangat terasa....:( Lepas tu aku sembahyang berjemaah sesama budak..terharu lagi..
After that, aku call mrhubby, dua2 anak berebut nak cakap ngan dia..nampak la kat muka masing2 rasa rindu especially zarif yang dah pandai luahkan perasaan..:(

Time tdo, aku pengsan..tak sedar apa pun..sumpah penat..
Bangun pagi..zarif bagitau aku, "ibu, malam tadi, kita tak boleh tdo..asik terjaga2 je nengok ibu tdo.."

"Kenapa tak boleh tdo?"
"Sebab abah takder..kita tak boleh tdo..kalau abah ada baru kita boleh tdo.."
"Kan ibu ada.."
"Kita nak dua2 ada..kita nak ada ibu, ada abah..."

Oh..aku sayu ngan terharu..betapa budak2 sekarang memang petah ngan pandai bercakap..jugak pandai berfikir..
Betapa jugak aku fikir yang institusi keluarga tu sangat penting..walauapa pun yang berlaku, kita kena fikir perasaan budak2...
Mereka memang perlukan ibu dan bapa...mereka perlukan keluarga..
Aku akan jaga keluarga sebaik mungkin tak kira apa yang berlaku demi anak2...

Sayang semua...:)

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...