Wednesday, October 27, 2010

Cerai..cerai..

Salam,

Secara rasminya Aleeza Kasim dah bercerai..sadis sungguh..mungkin diaorang ada masalah peribadi yang kita tak tau..

Kadang pelik la, entah kenapa situasi cerai berai ni makin menjadi-jadi..Tau...takder orang nak mintak pun dan sapa pun yang suka kan..Tapi bila dah berkahwin aku rasa kita kena tau peranan kita..
Sebagai isteri apa yang patut kita buat dan tanggungjawab terhadap suami, macam tu jugak dengan suami kan..
Sebagai individu yang telah pun berkahwin kurang dari 10 tahun, memang pun tak banyak benda boleh dikongsikan..TAPI aku rasa kadar perceraian tu boleh dikurangkan kalau masing2 tau tanggungjawab sendiri..
Kalau tak ada anak, takper, macamana kalau ada anak lepas tu kecik2 pulak..

Yang aku tau, memang sukar nak cari kebahagiaan..kadang2 bila dah kawin kita masih terpikir2 betul ke calon pasangan yang aku pilih ni? TAPI soal hidup kita yang pilih, samaada betul ataupun tidak, suka ke tak, kita kena teruskan hidup.

Aku memang tak layak nak bagi nasihat berkenaan hal macam ni,tapi aku jenis manusia yang suka berdepan dengan masalah..aku tau masalah dalam hidup akan sentiasa ada..dan bila mrhubby sudah melafazkan akad nak hidup dengan aku, maka aku perlu teruskan...

Emak sumber inspirasi aku..aku rasa mak tak perlu tanya banyak, dia pun boleh tau samaada aku ada masalah ataupun tidak..kalau aku rasa lemah, tension, aku cuma perlu bercakap dengan mak je, kadang2 tak cakap pun masalah tu..saja bual2 tapi cukup menenangkan keadaan..

Dan lagi satu, aku tak suka fikir remeh temeh, macam aku pernah cakap, hidup kat dunia ni sementara je, just buat baik jelah..aku takmau naik mahkamah, aku takmau masuk balai polis..aku cuma nak masuk syurga, kehidupan hakiki di sana....aku nak anak2 aku perlukan seorang ayah..jadik takpayahlah aku or mrhubby create masalah...

Andaikata ada jugak masalah yang datang dan tak boleh dielak, aku tetap takmau pening2kan kepala..unless la kan, mrhubby dah memang takmau sangat kat aku, nak buat camana....aku redha saja...:)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...