Monday, October 25, 2010

Satu hari satu resipi


Salam,
Yes..finally i got this book..hooray!
Chewahh, macam terer masak benar kan..
365 resipi istimewa chef hanieliza, so 1 resipi untuk 1 hari...hebat kan...semua orang boleh cuba...tak rugi kalau beli..ni ilmu tau..less 50 ringgit for 367 pages..really worth it..

Lagi2 bagi mereka2 yang baru nak kawin, or baru berkahwin, ataupun yang dah nak masuk 7 tahun kawin macam aku tapi tak reti2 masak..hehehe..

Logiklah, kalau tak reti masak, tetiba kalau cuba pertama kali lepas tu tak jadik kan...aku percaya pada try n error, tak jadi kali pertama, cuba buat lagi, sampailah jadik..

Contoh la, macam aku, tak penah langsung buat pulut kuning, tetiba nak buat pertama kali, rasa2 boleh jadik ke? Confirm eh takkan jadik walaupun nengok resepi..ingat senang ke...Tapi kalau sekali buat terus jadik n sedap pulak, bonus la kan....:) Kuasa Tuhan mengatasi segalanya...

So, apa lagi...jom beli buku ni..tak rugi..aku promote dengan ikhlas takdapat apa2 komisyen pun..hehehe...

Bila mrhubby nengok aku beli buku ni, dia senyum je...senyum penuh makna..samaada senyum sindir (dalam hati kata-ye jelah tu nak masak, ke buat hiasan je buku tu..) ataupun senyum bangga (dalam hati kata-bagus b ni, untung dapat dia, bersungguh nak belajar masak..harap2 dapatlah rasa 1 hari 1 resipi dia..)

Takper2..(dalam hati aku-ingat b tak boleh buat ke? nengok lah eh, i'allah b akan jadi lebih terer..b buktikan..-dengan penuh semangat)

Tunggu jelah..bila jadik masak je, aku publish dalam blog ni ye..tunggu semua...:) satu hari satu resipi..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...