Monday, October 18, 2010

Saya menurut perintah

Salam,

Oh..sangat penat..memang betul kata orang it's monday blues..huuh..belum g kerja dah list dah dalam kepala otak ni senarai keja..
Walaupun hanya sekretari, tetap punye kerja..berderet2..Pepagi dah sampai opis, seawal kul 7 pg tadi ye..sangat baik..mrhubby suruh g awal..
Ok..aku suka udara segar pagi walaupun hakikatnya berjerebu hari ni.

Semangat pagi tu datang di saat orang lain belum masuk opis..berkobar2 aku buat kerja..lepas tu aturkan segala2 mesyuarat bermula hari ni sampailah ke jumaat, mana2 mesyuarat yang melibatkan bos aku..ingat, bos aku bukan sorang, tapi 2+1..2 orang secara rasmi n lagi sorang membantu secara tidak rasmi..

Hantar email, hantar sms (sampai kt pun tgal sket..sedih..), telefon orang, book tempat mesyuarat, buat surat..tempah jamuan makan..haa, ni takleh lepas..asal ada meeting, mesti ada makanan..bagai aur dengan tebing, tak boleh dipisahkan..KECUALI time PUASA saja..cuba kalau aku tak tempah makan, mau bos call aku n tanya "Nurul, takder makanan ke?"...ha, sapa nak jawab? sampai aku nak tempah makanan apa pun dah pening..tak tau apa yang patut ditempah mengikut bajet..waa..Apa lagi kerja aku? adalah..macam2..kata jaga bos kan..memana yang berkait ngan bos la..tadi bos no.2 dah tanya-"Jangan lupa claim saya ye, takut dah expired je.." Aku leh selamba jawab.."sabar ye..i'allah tak expired.." suka suki aku je jawab cam gitu..

Tak..aku tak merungut pun..ni citer je..saja..ikutkan yup, memang letih dan tekanan di tahap maksimum, lagi pulak minggu ni minggu Audit ISO..walaupun tak terlibat secara rasmi, tapi tempias2 sikit2 tu ade la..tapi aku cuba kawal..dan paling best, bila kita tension kita HARUS GELAK..aku suka gelak..mengurangkan rasa tension, meredakan dan melonggarkan otot2 dan urat2 yang tegang..

Ok...........esok punye kerja ni dah mula berlegar2 kat otak ni..tak mau pikir tapi dah terlintas dah ni..tak suke..

Saya yang selalu menurut perintah...:)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...