Thursday, October 21, 2010

Bila takde duit tukar

Salam,

Semalam balik keja singgah la kat pasar malam nak beli makanan..ngam2 duit kat purse aku ada la 10rm..pada mrhubby adalah 50rm..korang rasa logiknya la kan g pasar malam patut bawak duit besar ke duit kecik? Fikir sendiri je, dah tau kan jawapannya...
Yang nak g ni bukan bp mall ke parkson ke..cuma PASAR MALAM..memula g beli 2 popia basah yang harganya 3rm..sedap..so bayarlah guna 10rm, tapi abang tu takder pulak duit balik...mungkin kitaorang antara orang yang datang awal kot..sampai 3 gerai abang tu g cari duit tukar..eiii..sakit jiwa..takper..boleh sabar lagi..

Lepas tu g belikan coklat untuk yip n zara, tak sampai pun 3rm..adalah duit kecik..it's ok...pastu g beli nasi zarif n plus rendang sikit..bila hulur 50rm, pun takder duit balik...
"takperlah akak g beli benda2 lain dulu, nanti akak datang balik bayar ok.." budak tu leh cakap cam gitu pasal dia jiran aku..kalau tak bayar pun dia leh ketuk pintu umah aku tuntut duit..hihi..

Pastu merayap la kitaorang ni konon2 nak beli something membawa not 50rm tuh..bukan takder duit eh...singgah pulak kat gerai nasi lemak kukus, pasalnya aku n mrhubby nak beli kat situ..cam confident konon2 ada lah duit balance kat situ pasal ramai budak2 universiti berkerumun beli nasi lemak, so takkanlah takder duit tukar ye tak...
Dah pilih2 semua, time nak bayar, takder duit tukar jugak...isshh..malu oii..dah kena carik duit tukar lagi..perasaan aku? TAK TAU..SERABUT SEMALAM..tiba2 aku jadik cam rimas ngan nak mengamuk pulak..
Aku bawak duit tapi bila beli barang semua gayanya cam orang tak berduit..nak kena g dari satu gerai ke satu gerai nak tanya duit tukar..grrrr..
Aku bagitau mrhubby g lah gerai jual ikan tuh..ada jual sotong, udang semua..g la beli apa2 kat situ, confirm ada duit tukar..apek cina yang jual mesti dia kaya kan..
Tapi mrhubby suruh kitaorang masuk keta dulu, pasal dia nengok aku dah keserabutan je..aku pun takmau la g round banyak kali kat pasar tu semata2 nak carik duit tukar je kan...
Last2 memang dia beli sotong yang harganya 5rm, tapi dapat duit tukar..kan aku dah kata...apek tu kaya...barulah mrhubby g semula gerai nasi lemak n amik nasi lemak kitaorang tuh, plus dia ada la beli something else..huhuhu...

KESIMPULANNYA kan, sila lah bawak duit kecik saja...aku pun bukan baru pertama kali ke pasar malam..dah banyak kali..tapi nak gak jadik citer semalam..
Pastu, jangan datang awal sangat dengan bawak duit besar, memang confirm takder duit tukar..

Ok..sekian...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...