Monday, October 18, 2010

Dia memang betul la mak..

Salam,

Sebelum makan malam kat umah mak semalam;

Zarif : Tok zu buat apa ni? (sambil tunjuk kat cupcake pisang yang mak buat)

Mak : Ni cupcake la..

Zarif : Taulah..cupcake tu dalam bahasa inggeris..kalau bahasa arab apa namanya?

Mak : Eh, manalah tokzu tau..

Zarif : Kalau bahasa arab, namanya "ka'kun.."

(Waktu ni aku dah tersenyum2..haha..serius aku tak caya..cara dia sebut tu macam bahasa thailand je..lagipun dia tak penah say anything pada aku..tetiba je soal mak cam gitu, tanya bahasa arab lagi..)

Aku : La yip ni, ntah betul ke tak..macam bahasa thailand jek bunyinya..

Zarif : betul la..

Mak : Ye ke?

Zarif : Betul la tok zu, kalau tak caya, nanti kita bukak buku bahasa arab kita...(cakap ngan penuh kerek dan bersemangat..)

So...kitaorang terus makan....balik pt raja..sampailah ke hari nie...tiba2 aku teringat nak check buku arab dia,..sekali tuh kan...........................

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

SURPRISEEE!!!


Memang betul laahh..wahhh superb! hahaha..tidak ku sangka..ni bukan bahasa thailand ok..memang bahasa arab laa...mak,..sila percaya..dia memang cakap betul...:)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...